Leszokni a dohányzásról, de hogy?

  • Írta: Szász Gábor
  • 2019. február 18. hétfő
  • Nincs hozzászólás.

Ne foglalkozz vele, engedd el! Állj ki magadért, mondj nemet! Légy erős, és hagyd ott, hisz csak bánt! Lapozz, kezdj új életet, mert ebbe így beledöglesz! – Őszintén, Te hányféle élethelyzetben és hányszor hallottad már ezeket a mondatokat? Párkapcsolatban, családi konfliktusnál, munkahelyen, vagy akár a dohányzás kapcsán, milliószor kapjuk jó tanácsként. Egy a kérdés: HOGYAN? Hogyan lehet elengedni például egy függőséget? Ebben a cikkben ehhez szeretnék mutatni egy bevált gyakorlatot Neked.

“Szeretnék leszokni, de szeretek dohányozni!”

Valljuk be, a dohányzás kapcsán ez az egyik első számú probléma. Hogyan lehet elengedni valamit, ami magához láncol?

Egyik ügyfelem fogalmazta meg elég szemléletesen ezt a dilemmát röviddel a leszoktató szeminárium előtt:

“Gábor, megmondom őszintén, én már csak a csodában reménykedem. Annyiszor próbáltam már leszokni, de soha nem sikerült. Elvagyok akár 12-16 órát is cigi nélkül, meg bírom állni a munkahelyemen is, hogy ne gyújtsak rá, de a tudat, hogy nem gyújthatok rá soha többet, megőrülök a gondolattól is. Úgy érzem, hogy a szabadságomban vagyok korlátozva. Pedig, milyen jó lenne azt mondani, köszönöm szépen, nem dohányzom!”

Aki soha nem dohányzott, annak ezt szinte lehetetlenség megérteni, számodra viszont, aki épp keresi a kiutat a cigaretta függőségből, valószínűleg ismerős ez a belső konfliktus. Tudod mit? Ne bánd! Mert ez a konfliktus helyzet lehet az egyik legnagyobb segítőd! Máris elmagyarázom hogyan!

Képzeld el…

Képzeld el, hogy van egy jó barátod! Egy olyan barát, akit nagyon szeretsz, de állandó konfliktusban vagy vele. Hol gyűlölöd, hol imádod, de a legjobban azt utálod, hogy minden ellened elkövetett rossz ellenére ennyire ragaszkodsz hozzá. Egyszóval elborítanak az érzelmek vele kapcsolatban. Ezt nem is nagyon kell elképzelni, nem igaz?

Hiába látod a megoldást, hiába tudod az eszeddel, hogy ez a “kapcsolat” halálra ítélt, és jobb lenne elengedni egymást, az erős érzelmeid megfosztanak a lehetőségtől, hogy rendezni tudd a “viszonyotok”. Mi a megoldás?

Minden konfliktus megoldása: Meg kell próbálnod felülkerekedni az érzelmeiden, és kiiktatni a konfliktusból azokat!

Hogy működik mindez a cigivel kapcsolatban?

– UTÁLOD, hogy a cigi elviszi a fizetésed jelentős részét?
Vegyél egy kockás papírt, és számold ki a következő hónapban fillérre pontosan, hogy mennyit költesz rá egy hónapban, egy évben!

– FÉLSZ, hogy egyre komolyabb egészségügyi problémákkal kell szembenézned a dohányzás miatt?

Írd össze, hogy csak az utóbbi egy-két évben mi minden lett nehezebb az egészséged terén a cigaretta miatt!

– RETTEGSZ, hogy cigi nélkül nem marad semmi öröm az életedben?

Írj magadnak 3 olyan dolgot, ami cigi nélkül is örömet ad Neked!

– HARAGSZOL MAGADRA, amiért nem tudsz nemet parancsolni magadnak?
Szedd pontokba, hogy mik azok a helyzetek, nehézségek, félelmek az életedben, ami miatt automatikusan a dohányzásba menekülsz!

– SZERETED, hogy a cigivel egy pillanatra megállhatsz és kiszakadhatsz a jelenből?
Írj egyetlen olyan szituációt, ami egy szál cigi elszívása után valóban megoldódott!

Meg fogsz lepődni!

Az a helyzet, hogy valamikor rá kell venned magad, hogy az érzelmediből kilépj, és egy kicsit objektíven is rá tudj nézni a függőségedre.

Visszautalva Évire, az előbb emlegetett ügyfelemre, pontosan ez az Allen Carr leszoktató program egyik “csodája”. Ez az, ami miatt a dohányosok 90%-nál működik Allen Carr módszere.

A mentális függőséget ugyanis sem a nikotin tapasz, sem a gyógyszer, semmi más nem szüntetheti meg, csak ha egyenként kiiktatod mindazt az irracionális tévképzetet, amit jelenleg a cigihez láncol Téged. Többek között ezt csináljuk végig a leszoktató szemináriumon.  De ez már egy másik történet…

“Na, persze, és attól, hogy összeirkálok mindent, majd pont le is szokom!?!”

Szinte hallom most a kétkedőket… És talán jogos is a kételyed. Dohányosként én sem hittem semmilyen technikában vagy módszerben, csak a tízszer-tizenötször kudarcot valló akaraterőmben…

Őszinte leszek: Nem, ettől még önmagában nem fogsz leszokni. A fent bemutatott gyakorlat csupán egy lépcsőfok a leszokásodban. Abban segíthet, hogy el tudj indulni a megoldás felé. Hogy meg tudd hozni Te magad, őszinte meggyőződéssel azt a döntést, hogy igen, én nemcsak, hogy le akarok, LE IS FOGOK SZOKNI! Mert már elhiszem (nem csupán az agyammal értem), hogy a leszokásból többet profitálok, mintha függőségben maradok. Érted már?

Ha végigcsinálod ezt a gyakorlatot, és úgy érzed készen állsz a leszokásra. Ha kész vagy megtenni a következő lépést, és érdekel, hogy személy szerint Neked miben és hogyan tud segíteni az Allen Carr módszer, akkor kérj ingyenes Start konzultációt itt ›› 
Kollégáim és én azon leszünk, hogy ne üres jó tanácsokkal, hanem valóban segítsünk Neked!

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is:
Tweet

A szerző: Szász Gábor

Szász Gábor
Üdvözöllek, Szász Gábor vagyok, az Allen Carr Könnyen Leszokni a Dohányzásról Központ vezető tanácsadója. Én több mint 10 éve szoktam le a dohányzásról az Allen Carr módszer segítségével. Mivel a leszokás számomra is hihetetlen könnyedén ment a módszer segítségével, úgy döntöttem, átadom ezt más dohányosoknak is és segíteni fogok nekik/neked leszokni a cigiről. Ha követed tanácsaimat, írásaimat, hamarosan Te is le fogsz tudni szokni a cigiről.

Hozzászólások

Egyetértesz? Tiltakozol? Szólj hozzá a témához!
A hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjul kulturált hozászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus.