Így időzítsd a leszokásod!

  • Írta: Szász Gábor
  • 2018. február 20. kedd
  • Nincs hozzászólás.

Tipikus dohányos dilemma, hogy mikorra érdemes időzíteni a leszokást? Ha valaha is feltetted ezt a kérdést már hangosan, lefogadom, hogy olyasmi tanácsokat kaptál, hogy “most azonnal”, vagy “keress egy jeles napot”, “akkor szokj le, amikor úgy érzed eléggé erős vagy hozzá”. Például várd meg a szülinapodat, vagy időzítsd a leszokásod újév napjára, vagy amikor kicsit nyugisabb az életed. Szívesen mondanám, hogy mindegy a dátum, de sajnos nem így van. Nagyon is lényeges az időzítés!
A cikk elolvasása kb. 4 percig tart.

Miért fontos az időzítés?

Vajon miért olvasod most ezt a cikket? Talán épp a te kívánságlistádon is ott lapul valahol a leszokás? Esetleg épp az első helyen? És talán épp a szülinapodra, vagy húsvétra időzítve?

Akkor kezet foghatunk, mert annak idején én is minden áldott szilveszterkor, húsvétkor és a legtöbb születésnapomon megfogadtam, hogy holnaptól nem gyújtok rá. Persze az más kérdés, hogy nekem soha nem sikerült megtartanom ezt a fogadalmamat. Sokáig azt hittem azért, mert imádok dohányozni, de ma már tudom, hogy nem ez volt a gond, hiszen a legtöbb dohányos szenvedéllyel szeret dohányozni. Mégis van, akinek sikerül leszokni, és van akinek nem.

Tudod mi a két tábor között a legfőbb különbség? Egy szikla szilárd döntés!

Márpedig egy olyan komoly döntést, mint a leszokás, nem lehet egyetlen nap alatt meghozni, és nem lehet egyetlen jeles naptól sem elvárni, hogy megszabadítson minket a döntés súlyától.

Addig, amíg a dohányzással kapcsolatos gondolataid nincsenek a helyén, egészen biztosan nem…

Elárulom, hogy amíg egy kávét sem tudsz cigi nélkül elképzelni, amíg azt érzed, hogy cigi nélkül sivárabb lenne az életed, tehát amíg nem formálod át a fejedben mindazt, amit a cigiről most még gondolsz, addig szülinapi kívánság ide, újévi fogadalom oda, hosszú távon borzasztó kicsi az esélye a leszokásnak.

Márpedig egy ilyen gondolkodásbeli változásra egyetlen jeles nap és pusztán az akaraterőd sajnos nem elég!

Tervezd meg a leszokásod!

Egy jeles dátum, a születésnapod, vagy akár az újév napja arra kiválóan alkalmas, hogy egy kicsit átgondold az életed. Hogy mérlegeld, mi az, ami igazán fontos neked, és mi az, ami nem. Mi az, amivel elégedett vagy, és mi az, amivel nem. Ám ha valódi és tartós változást szeretnél elérni, akkor adsz magadnak mindehhez kellő mennyiségű időt! Fokozottan így van ez egy olyan komoly mentális függőségnél, mint a dohányzás.

Nem elég csak belevágni, nem elég csak próbálkozni, ahhoz, hogy életed végéig ki tudj tartani az elhatározásod mellett, szikla szilárd döntést kell hoznod.

Készülj hát fel, határozd el magad, és tervezd meg a leszokásod! Csak így fog sikerülni.

Így kezdd!

1. Először is hozd meg az elhatározást, hogy leszoksz!
Tűzz ki egy határidőt. Ne legyen se túl távoli, se túl közeli időpont. A lényeg, hogy saját elhatározásból, hozz egy döntést, hogy eddig a cigi és nem tovább, és ne menekülj többé saját magad elől.

2. Ha megvan az elhatározásod, akkor figyelj arra, hogy ne keress több kifogást! Olyan okokat, ami miatt épp nem ideális belevágnod leszokásba, mert ürügy mindig akad, ezt te is tudod. “Majd ha állásom lesz, majd ha gyereket akarunk…, majd ha…”

Én meg azt mondom, válassz egy napot és kész! Egy napot, amikor elhatározod, hogy onnan már nem fordít téged vissza semmi a leszokástól. Legyél ebben a döntésedben megingathatatlan.

3. Írd be ezt a dátumot naptáradba!
A legjobb, ha egy egyszerű, unalmas hétköznapot, egy szürke kis keddet választasz. Amikor nincs semmi. Se évforduló, se ünnepnap, semmi. Csak egy nap, ami attól válik majd mérföldkővé számodra, hogy többé nem dohányzol.

Ha valóban komolyan gondolod, akkor írd le ezt a dátumot, mondd el a környezetednek is, sőt írd meg nekem akár itt a cikk alatt kommentben. És fogalmazd meg azt is, hogy mi motivál téged leginkább a leszokásban! Ezzel kapcsolatban gondold végig a következőket is ››!

A lényeg! Ne húzd sokáig a leszokást! Legkésőbb a következő negyedév végére tűzz ki magadnak egy határidőt.

Ha szeretnél elvonási tünetek és elhízás nélkül leszokni, akkor ezt ilyen megfontoltan, és előre tervezetten kezded el, nem pedig egy jeles napon, vagy egy ünnepnapon!

Ha úgy érzed segítségre van szükséged a döntéshez, vagy szeretnél több információt a dohányzás valódi természetéről és a leszokásról, jelentkezz az ingyenes Start konzultációra most!

De lehet ez a folyamat nehéz, gyötrelmes és kudarcokkal teli is, ha nem megfelelő módszerrel próbálkozol.

A kérdés mindig csak az, hogy te melyik utat választod?

 

Ha tetszett a cikk kérlek oszd meg másokkal is:

A szerző: Szász Gábor

Szász Gábor
Üdvözöllek, Szász Gábor vagyok, az Allen Carr Könnyen Leszokni a Dohányzásról Központ vezető tanácsadója. Én több mint 10 éve szoktam le a dohányzásról az Allen Carr módszer segítségével. Mivel a leszokás számomra is hihetetlen könnyedén ment a módszer segítségével, úgy döntöttem, átadom ezt más dohányosoknak is és segíteni fogok nekik/neked leszokni a cigiről. Ha követed tanácsaimat, írásaimat, hamarosan Te is le fogsz tudni szokni a cigiről.

Hozzászólások

Egyetértesz? Tiltakozol? Szólj hozzá a témához!
A hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjul kulturált hozászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus.